O platformie
Sklep
Kontakt
Koszyk
Strefa rodzica
Strefa terapeuty
Logowanie do platformy
Logowanie do sklepu
Logowanie do platformy
Logowanie do sklepu
kontakt@zt.edu.pl
Koszyk
O platformie
Dla kogo
Funkcjonalności
Sklep
Kontakt
Dla terapeuty
Dla rodzica
Samodzielna ocena umiejętności grafomotorycznych dziecka
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
–
Krok
1
z 11
Imię dziecka
*
Nazwisko
Wpisz, jeżeli chcesz by pojawiło się w przesłanych zaleceniach.
Email
*
Zgoda rodzica
*
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych w formularzu danych osobowych przez Progresję Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na potrzeby diagnozy zgodnie z polityką prywatności.
Dalej
Układ
Prawidłowa pozycja dziecka
1. Jakie dziecko przyjmuje ułożenie ciała podczas siedzenia przy stoliku (nogi, miednica, barki)?
*
Podczas siedzenia dziecko ma stopy oparte o podłogę, a kolana są zgięte pod kątem prostym. Miednica jest stabilna, a plecy wyprostowane. Barki są opuszczone i ustawione symetrycznie, z łopatkami na równym poziomie.
Dziecko garbi się podczas siedzenia, nawet gdy zadnie jest krótkie.
Nogi nie są stabilnie oparte o podłoże – są zaczepione o nogi krzesła lub ułożone w inny, niewłaściwy sposób lub ręka podpiera głowę.
Wstecz
Dalej
2. Jak dziecko radzi sobie z zadaniami wymagającymi obu rąk (np. przytrzymywanie kartki jedną ręką, podczas gdy drugą pisze lub rysuje)?
*
Sprawnie używa obu rąk, np. trzyma kartkę i rysuje drugą ręką.
Czasem zapomina o używaniu obu rąk jednocześnie, ale próbuje.
Ma trudności z koordynacją obu rąk.
Wstecz
Dalej
3. Jakie dziecko przyjmuje ułożenie rąk podczas pisania lub rysowania?
*
Ręce są swobodnie oparte o blat, nadgarstki w naturalnej pozycji.
Dziecko unosi rękę zbyt wysoko lub zbytnio naciska na narzędzie pisarskie.
Dziecko trzyma narzędzie bardzo luźno, a linie są niekontrolowane.
Wstecz
Dalej
4. Czy dziecko prawidłowo trzyma narzędzie pisarskie (np. kredkę, ołówek)?
*
Dziecko trzyma kredkę w trójpalcowym chwycie (kciuk, palec wskazujący i środkowy).
Dziecko używa wszystkich palców do trzymania narzędzia.
Dziecko trzyma kredkę bardzo sztywno lub zbyt luźno, ma trudności w kontrolowaniu narzędzia.
Wstecz
Dalej
5. Czy dziecko potrafi rysować linie poziome, pionowe oraz koła?
*
Tak, rysuje różne kształty samodzielnie. Nie tylko je rysuje, ale buduje z nich bardziej złożone rysunki.
Tak, ale z pomocą dorosłego łączy je w bardziej skomplikowane wzory
Nie, ma trudności z narysowaniem podstawowych kształtów.
Wstecz
Dalej
6. Czy dziecko potrafi rysować proste postacie (np. człowieka) z podstawowymi elementami (głowa, ręce, nogi)?
*
Tak, samodzielnie rysuje proste postacie.
Rysuje postacie, ale często pomija niektóre elementy.
Ma trudności z rysowaniem postaci.
Wstecz
Dalej
7. Czy dziecko potrafi wycinać nożyczkami po prostych liniach?
*
Tak, wycina dokładnie po linii.
Próbuje, ale często nożyczki „uciekają” poza linię.
Nie, ma trudności z prawidłowym trzymaniem nożyczek.
Wstecz
Dalej
8. Czy dziecko potrafi pokolorować obrazek, nie wychodząc poza linie?
*
Tak, koloruje dokładnie wewnątrz linii.
Stara się, ale często wychodzi poza linie.
Ma trudności z utrzymaniem kolorowania wewnątrz konturów.
Wstecz
Dalej
9. Ma trudności z utrzymaniem kolorowania wewnątrz konturów.
*
Tak, dziecko z łatwością formuje różne kształty.
Próbuje, ale kształty są nieregularne lub wymaga pomocy.
Ma trudności z formowaniem plasteliny i często rezygnuje.
Wstecz
Dalej
10. Czy nauczyciel dziecka zgłasza, że obserwuje jakieś trudności?
*
Nie
Tak, dotyczy to wybranych elementów.
Tak, podkreśla to często.
Układ
Zgoda RODO
*
Zgadzam się na przechowywanie przesłanych przeze mnie informacji w tej witrynie internetowej do celów udzielenia odpowiedzi na moje zapytanie.
Wyślij
Zapisz się do newslettera
Bądź na bieżąco.
Kliknij tutaj, aby pokazać formularz